Selasa, 12 Mei 2009

Cik Teh (ahli baru keluarga saya)


bertambah sekor lagi kucen dalam rumah aku, named Cik Teh sebab dia putih...tapi kesian, dia mcm sakit je....aku dah bagi mkn antibiotic....masih dikuarantin utk seminggu dua, lepas ni baru nak di'kawan'kan dengan geng kecik2 yang baru lahir iaitu anak si tompok .
suara dia slow je mcm suara baby tapi aku rasa umur dia dah 3++ months dah....kesian sgt.....aku kutip dia kat bawah, sebenarnya dah 2 hari aku dgr bunyi kucen asyik nangis kat bwh tapi x nmpk rupa dia, pagi tu, 11.05.2009 time aku tengah bertungkus lumus membersihkan cage kucen2 kat depan rumah aku dgr Cik Teh nangis....aku turun bagi makan and cuci muka dia, lepaskan balik, naik atas and sambung keje aku, tiba2 aje dia dah ada kat belakang aku, ikut naik atas la tu....apa lagi, x sampai hati nak letak bawah lagi dah, aku bukak cage yang disimpan utk kecemasan and bagi Cik Teh tinggal situ utk sementara waktu....
hu..hu...skrg dah jadi 26 ekor anak2 aku....ramai dan meriah rumahtangga aku skrg.....

2 ulasan:

Arash Libra berkata...

mesti dia cantek nanti..huhu..

NOR HAYATI PUTRI berkata...

hik...hik....