Rabu, 10 September 2008

Apabila Lelaki Terlampau Mencintai!

Kesungguhan cinta seorang Lelaki

1. Kesungguhannya dlm melakukan sesuatu buat kekasih @ isterinya itu, tanpa sedikit pun terlihat keterpaksaan. Semuanya dilakukan dgn rela, ceria dan penuh bahagia.
2. Dia berasa puas apabila dpt menghiburkan pasangannya. Dia bukan seorang lelaki hipokrit yg tidak mempedulikan apakah anda mengalirkan air mata tatkala dia tertawa.
3. Dia lebih banyak menasihati kerana dia amat menyayangi anda sebagai kekasihnya mahupun isterinya.
4. Dia mencemburui anda lantaran itu dia akan mengongkong kebebasan anda. Kongkongannya semata-mata oleh perasaan sayang dan cemburunya yang meluap-luap itu.
5. Dia akan kerap menyatakan ketakutannya jika kehilangan anda.
6. Dia mudah merajuk dan sensitif apabila anda tidak menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap dirinya. Kadang-kadang dia seperti anak kecil dalam usaha mendapatkan layanan terbaik daripada anda.
7. Kerajinannya ketara, tergambar melalui kesungguhannya melakukan apa saja asalkan membahagiakan anda.
8. Kadang-kadang dia merajuk kerana mahukan kata-kata lembut daripada anda.
9. Dia akan gelabah apabila berjauhan dgn anda. Dia akan kerap menelefon, menghantar SMS dan kdg2 kata-katanya puitis sekali.
10. Dia akan kerap bertanya apakah anda masih mencintainya, padahal anda telah beberapa kali menyatakan begitu terhadapnya.
11. Lelaki yang jujur dan cukup 'mabuk' dalam alam percintaannya pasti tidak akan melayan perempuan lain sewenang-wenangnya.

Aku x nampak kesungguhan Love demi aku sebelum ini, jadi salahkah aku beralih arah....

Source: Membina Rasa Cinta by Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj.

2 ulasan:

i'm human berkata...

11. Lelaki yang jujur dan cukup 'mabuk' dalam alam percintaannya pasti tidak akan melayan perempuan lain sewenang-wenangnya.


clause 11 - ya..lelaki jujur...

NOR HAYATI PUTRI berkata...

betul tu Junne...xkan melayan perempuan lain langsung....