Isnin, 29 September 2008

Kerna Terpaksa....


Dalam kehidupan ni kan...kadang2 kita terpaksa membuat keputusan yang kita sendiri tidak rela....memilih untuk tidak memilih....memilih untuk tidak memiliki walaupun hati sangat2 menginginkan....memilih untuk menjauhi walau hati ingin mendekati....memilih untuk membenci walaupun hati merindui....dan banyak lagi pilihan yang TIDAK tapi perlu untuk mengelakkan apa-apa hal yang tidak diingini berlaku....
Ada jugak orang yang tidak faham...sudah berkali2 diulangi, dimaklumkan, aku perlu jauh darinya supaya dia tidak sakit, tidak pernah akan sakit tanpa aku....masih bertanya itu dan ini, dan orang yang aku ingin dekat dengannya....menjauhkan diri dengan alasan bodoh....dunia.....dan ada orang yang aku dan dia ingin dekat tapi kadang2 keadaan memaksa untuk tidak mendekati antara satu sama lain.....hu..hu...
Semalam, ada seorang teman, yang sangat rapat berkata....Yat mesti dapat jodoh dalam 2 tahun dari sekarang....because ur a good person, not a bad person macam sangkaan sesetengah orang....aku rasa pun aku bukan orang yang sangat jahat....aku cool....kalau aku rasa x boleh jalan....aku stop....kalau aku rasa dia terlalu laju...aku undur....kalau aku rasa dia terlalu kuat...aku mengalah....
Apa sekalipun, dalam 2 ke 3 minggu ini aku kurang sihat...kekuatan aku kurang...aku sudah tidak kuat menahan semua yang datang....bila aku sakit...aku jadi lemah dan aku bukan seorang yang lemah....so aku kena sihat semula untuk jadi kuat macam dulu...Amin.

8 ulasan:

beautiful mind berkata...

honey,dont stick to a liar..
u gonna get a wonderful man, trust me.bcause u're great. perempuan baik hanya untuk lelaki baik.move on.

farid berkata...

Awak jgn ptus asa truskan dgn kehidupan awk tu insyallah awak akn khwin jga dgn seorg yg mehami dri awk tu.......

MiSS LieZa berkata...

salam...emm..baca blog akak ni..mcm org kecewa je...moga tabah ye..sbb bkn akak seorang yg rasa mcm tu..ramai lagi insan yg senasib..dan ada lbh teruk lagi...

Izalsyah berkata...

Salam...
Cerita akak dlm HMetro yg membuatkan sy singgah kat blog akak nie.
Dulu sy pun ade gak kucing byk mcm akak. Dkt 30 ekor semuanya.
Tp sejak 3 tahun dok umah flat nie tak merasa da bela kucing byk2. Cme Abu je yg tinggal wat penawar duka. Itu pn bela curik-curik. Tau DBKL sure sy satu famili kne halau. Ahaks!

p.s: Kate org cinta itu ibarat medan perang. Dlm peperangan tentu ada yang tekorban. Sama ada kita berkorban atau tekorban, peperangan tetap memerlukan korban. Begitu juga cinta.

Jika pilihannya antara perlu bekorban atau tekorban itu tidak penting. Yg penting adakah kita sanggup membuat pilihan?

p.s.s : 8-12-2008 Hari Raya Korban. Hehehe...

Tanpa Nama berkata...

Honey Tigger The Pooh,

Don get upset kay....u r strong girl....basyak...


ps: tak sempat nak update my blog..dlm pantang..hehehe

Amier berkata...

Hai, kunjungan pertama ke blog saudari selapas terbaca kisah di harian meetro. ok good blog.

Tanpa Nama berkata...

Sian kawan i ni masih belum sihat lagi. Be strong cos i know u r strong girl. Anggaplah semua itu dugaan tuhan kerana kita hanya manusia yang mampu merancang tetapi tuhan yang menentukan. I doakan u cepat pulih dan ceria seperti dulu. Bersabarla. wink...wink...

NOR HAYATI MD NOOR berkata...

beautiful mind, thanks....insyaallah.

farid, thanks....

miss lieza, thanks

izalsyah, Abu? dulu akak pun ada kcg nama Abu tapi dah menghilangkan diri...hu..hu..

Amier, thanks

Anony, wink wink